Skocz do zawartości

Silnik Saurer


Widd39

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanko, pewnie dla specjalistów łatwiutkie :)
Czy ktoś potrafi podać więcej danych następującego silnika???

Silnik krajowej produkcji, wysokoprężny Saurer, spalinowy, Silnik - 1800 obrotów, prądnica - 800 obrotów.

Nazwa, więcej danych, może zdjęcie???
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi Ci o silnik Saurer BLD to masz go na zdjęciu.
Dane:
średnica cylindra 110 mm,
skok tłoka 150 mm,
pojemność skokowa 8,55 litra
moc przy 1600 obr/min - min. 80-85 KM
zużycie paliwa ok. 26 kg/100 km
zużycie oleju ok. 1 kg/100 km

Dane przepisałem z instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie jestem przekonany. Chodzi tu o silnik Saurer zamontowany w elektrogeneratorach normalnotorowych w 1936 roku. Poprzednie Austro-Daimlery miały 120 KM przy 1000 obrotów. To chyba nie ten :/ Za słaby...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie prądnicy to nie wiem jakie ma przełożenie. Ma być lewobieżna i mieć moc 260 wat dla samochodów ciężarowych, a 400 wat dla autobusów. Prądnice Boscha stosowane w tym silniku mają napięcie 12V, a Scintilla 24 lub 12V. Jeśli potrzebujesz więcej danych to napisz na priv, nie mam za bardzo czasu kadrować obrazków. O ile w ogóle chodzi o ten silnik, bo w Twoim zdaje się moc maksymalna ma być przy 1800 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Pojazdy Wojska Polskiego" (Jońca, Tarczyński, Szubański) znalazłem takią informację:
Silnik ten (BLD - przyp. mój) był jednak stosunkowo ciężki i nie nadwał się do napędu pojazdów wojskowych. Biuro Studiów PZInż. opracowało jego lżejszą i mocniejszą odmianę - PZInż. 205 i PZInż. 235 (BLDb). Blok cylindrowy nowej jednostki wykonano z alpaksu (12% Si, 88% Al) z żeliwnymi tulejami mokrymi, moc zaś podniesiono do 110-115 KM (81-84,6 kW) przy 1800 obr/min. Silniki te były między innymi stosowane w czołgach 7TP i ciągnikach artyleryjskich c7P".

Jest jeszcze jedna opcja, ale chyba mniej prawdoopodobna: silnik Saurer CT1D (PZInż. 155), poj skokowa 7980 ccm,moc 100 KM przy 1800 obr/min. Wg autorów cytowanej książki, do wybuchu wojny wykonano jedynie serie informacyjne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którym roku powstała ta odmiana? W sumie te krajowe silniki wysokoprężne Saurera" w elektrogeneratorach normalnotorowych zamontowano po inspekcji w 1936, czyli prawdopodobnie 1936 - 37. Łącznie zamontowano 5 silników na 5 istniejących pojazdach.

W sumie to chyba tylko ten BLDb pasuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o ten drugi mi chodzi. Czy to był BLD, czy BLDb. Zamontowano 4 silniki na starych elektrogeneratorach oraz 1 na nowo zbudowanym. Jednym słowem, czy elektrogeneratory normalnotorowe miały taki sam silnik jak 7TP? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie