Widd39 Napisano 24 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2008 Mam takie pytanko, pewnie dla specjalistów łatwiutkie :)Czy ktoś potrafi podać więcej danych następującego silnika???Silnik krajowej produkcji, wysokoprężny Saurer, spalinowy, Silnik - 1800 obrotów, prądnica - 800 obrotów.Nazwa, więcej danych, może zdjęcie???Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 24 Styczeń 2008 Share Napisano 24 Styczeń 2008 Jeśli chodzi Ci o silnik Saurer BLD to masz go na zdjęciu. Dane:średnica cylindra 110 mm, skok tłoka 150 mm, pojemność skokowa 8,55 litramoc przy 1600 obr/min - min. 80-85 KMzużycie paliwa ok. 26 kg/100 kmzużycie oleju ok. 1 kg/100 kmDane przepisałem z instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Widd39 Napisano 24 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2008 No właśnie nie jestem przekonany. Chodzi tu o silnik Saurer zamontowany w elektrogeneratorach normalnotorowych w 1936 roku. Poprzednie Austro-Daimlery miały 120 KM przy 1000 obrotów. To chyba nie ten :/ Za słaby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 24 Styczeń 2008 Share Napisano 24 Styczeń 2008 Odnośnie prądnicy to nie wiem jakie ma przełożenie. Ma być lewobieżna i mieć moc 260 wat dla samochodów ciężarowych, a 400 wat dla autobusów. Prądnice Boscha stosowane w tym silniku mają napięcie 12V, a Scintilla 24 lub 12V. Jeśli potrzebujesz więcej danych to napisz na priv, nie mam za bardzo czasu kadrować obrazków. O ile w ogóle chodzi o ten silnik, bo w Twoim zdaje się moc maksymalna ma być przy 1800 obr/min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 24 Styczeń 2008 Share Napisano 24 Styczeń 2008 Aj, wyprzedziłeś mnie z postem :)Chyba faktycznie to inny silnik, mój jest z podwozi samochodowych 3BLDP i 4BLDP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 24 Styczeń 2008 Share Napisano 24 Styczeń 2008 W Pojazdy Wojska Polskiego" (Jońca, Tarczyński, Szubański) znalazłem takią informację:Silnik ten (BLD - przyp. mój) był jednak stosunkowo ciężki i nie nadwał się do napędu pojazdów wojskowych. Biuro Studiów PZInż. opracowało jego lżejszą i mocniejszą odmianę - PZInż. 205 i PZInż. 235 (BLDb). Blok cylindrowy nowej jednostki wykonano z alpaksu (12% Si, 88% Al) z żeliwnymi tulejami mokrymi, moc zaś podniesiono do 110-115 KM (81-84,6 kW) przy 1800 obr/min. Silniki te były między innymi stosowane w czołgach 7TP i ciągnikach artyleryjskich c7P".Jest jeszcze jedna opcja, ale chyba mniej prawdoopodobna: silnik Saurer CT1D (PZInż. 155), poj skokowa 7980 ccm,moc 100 KM przy 1800 obr/min. Wg autorów cytowanej książki, do wybuchu wojny wykonano jedynie serie informacyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Widd39 Napisano 24 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2008 A w którym roku powstała ta odmiana? W sumie te krajowe silniki wysokoprężne Saurera" w elektrogeneratorach normalnotorowych zamontowano po inspekcji w 1936, czyli prawdopodobnie 1936 - 37. Łącznie zamontowano 5 silników na 5 istniejących pojazdach. W sumie to chyba tylko ten BLDb pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Widd39 Napisano 25 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 25 Styczeń 2008 Dokładnie o ten drugi mi chodzi. Czy to był BLD, czy BLDb. Zamontowano 4 silniki na starych elektrogeneratorach oraz 1 na nowo zbudowanym. Jednym słowem, czy elektrogeneratory normalnotorowe miały taki sam silnik jak 7TP? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.