Skocz do zawartości

Jednostka Luftwaffe o symbolu NJ


zelig

Rekomendowane odpowiedzi

Cos sie doszukalem.

The Luftwaffe's Gladiators were apparently Mk Is with fixed pitch wooden airscrews and were employed by Erganszungsgruppe (S) 1 from Langendiebach near Hanau during 1942-3. Erg.Gr. (S) 1 ('S' for Schlepp - towed) was a training Gruppe giving primary and operational training for assault glider pilots. ... Egr.Gr. (S) 1 used NJ codes before adopting 1E "

źródło: http://surfcity.kund.dalnet.se/gladiator_luftwaffe.htm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesujący jest fragment podany przez Lobo26. Idąc tym tropem można wyczytać, że litery kodowe 1E", które miały zastąpić NJ", nosiła ErgaenzungsStaffel/ZG1.

Bartek102, skrótem od Nachtjagdgeschwader jest NJG, a poza tym w tym wątku Zelig pyta o litery kodowe, których spis znajduje się m.in. tutaj:
http://www.ww2.dk/misc/unitid.htm

M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest spis oznaczeń jednostek lotniczych LW
http://www.ww2.dk/misc/unitid.htm
http://users.hol.gr/~nowi/luftcodes/index.html
http://www.rlm.at/download/codes1e.pdf
http://www.ww2aircraft.net/forum/aircraft-markings-camouflage/luftwaffe-aircraft-camouflage-markings-9318-3.html
szukaj raczej w jednostkach transportowych kurierskich ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Wam dziękuję!
Ale ZG1 to by były Me-110/410.. czyli nie ta bajka.
Oczywiście szukałem wcześniej w podanych przez Was tablicach kodów, bez skutku, stąd moje pytanie.
A czy były kody jednostek przyznawane poza pulą"? tzn. poza tą żelazną listą, która jest dostępna np. w powyższych linkach? i jaka była tego logika?

Pytanie trzy: czy ktoś wie jakie jednostki na Ju-52 stacjonowały na lotnisku bielańskim?

Wrzucam fotkę, z której można wyczytać mozolny proces wyfotoszopowania tych liter..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Zeling źle kombinujesz....
To jest mozliwe ze to wlasnie chodzi o ZG1. Dlaczego? Pomieważ Każdy pułk mial na stanie kilka maszyn transportowych. Mogą nie być ujęte w spisach maszyn ale w sensie stricte były w pulku i posiadaly wlasne oznaczenia kodowe.

Np. w spisie maszyn KG1 trudno sie doszukać 2 maszyn Ju-52 i Fi-156 a faktycznie na stanie były.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Nawet to podejrzewałem, że większość jednostek musiała mieć na stanie taką ciężarowkę jaką był ju52, chociażby dlatego, żeby przewozić manele podczas przebazowania.
Ale bardzo rzetelna ww2.dk milczy na ten temat: http://ww2.dk/air/zerstorer/zg1.htm
Ani w jakimkolwiek Staffelu, ani w Erg.Sta./Zg1 nie było ju-52.

Z kolei tutaj: http://www.michael-reimer.com/CFS2/CFS2_Profiles/ETO_AXIS_Luftwaffe_ZG1.html też raczej cisza na ten temat.

Być może to jest jednak wciąż to Ergänzungsgruppe (S) 1 z linka Lobo, (Ci latali na wszystkich możliwych dziwactwach z Ju-52 włącznie). Istnieli do końca '44 i byłoby dziwne żeby np. Avie B.535, Gladiatory, PWS-26 itede włączono w skład ZG1... http://ww2.dk/air/transport/ergs1.html ... czyli gdzieś jest błąd z tym 1E. Chyba, że Niemcy dublowali kody? ale to raczej wątpliwe..

Póki co znalazłem nr seryjny tego samolotu: http://www.geocities.com/hjunkers/ju_ju52_p1.htm - J7352 to J7354, Ju52, LUFTWAFFE, NJ+KA/KC (nie rozumiem tego slesza pomiędzy literami i że są to w sumie 3 nry ser)...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zelig, jak spojrzeć na stronę http://www.geocities.com/hjunkers/ju_ju52_p1.htm to Junkresów z oznaczeniami NJ+ jest tam jeszcze kilka. Może warto byłoby pogrzebać w jednostkach przy nich wymienionych - głównie transportowych, tj. KGzbV 500 (http://ww2.dk/air/transport/kgrzbv500.htm), KGzbV 700 (http://ww2.dk/air/transport/kgrzbv700.htm)?

Pozdr.,

MJU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. http://www.stormbirds.com/eagles/research/original_losses_43/Jan_14_1943.pdf
Ju 52 NJ+KD, Werk-Nr 7355 należał do KGr.z.b.V.500.

Może i do tej jednostki należał Twój NJ+KC, Werk-Nr 7354? Może to NJ+ to reminiscencje 'cywilnych' rejestracji, jeszcze przed nadaniem właściwego Kennzeichen? Zerknij tu -> http://www.luftwaffe-experten.org/stam-n.html. Przy niektórych maszynach są 2 różne kody - porównaj kolumny 'code' oraz 'notes' (gdzie czasem jest podany 'operational code')

Pozdr.,

MJU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Njorl, dziękuję za bystre i konstruktywne spostrzeżenia.
Faktycznie, poszedłem tropem tych trzech wymienionych na liście Junkersa formacji: KG 500 i 700 odpadają. Pod koniec '43 obie weszły w skład TG 4, która nie miała nic wspólnego z Polską.
Za to KG 300 (przemianowana potem w Ergänzungs-Transportgeschwader (Erg.TGr) na początku '44 roku (czyli w interesującym mnie okresie) bazowała na Okęciu (7. staffel) - a to już jest brzmi znacznie lepiej.

A może oznaczenia NJ" były przeznaczone do wszelkiej maści ergänzungów? (może się mylę, ale czy to hasło oznacza formacje szkoleniowe?)

pozdrowienia eleganckie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypuściłem się z tą zagadką na zagraniczne fora, z ludźmi gadającymi po zagranicznemu, z napisami w obcym języku, gdzie kraj Poland niewiele znaczy.

I uzyskałem odpowiedź: Aircraft NJ+KC/7354 crashed due to engine trouble, near Warsaw (100%) on 31 January 1942, with KGrzbV 800. Pilot Kurt Schuck and 2 crew injured, with 1 crew and 2 civilians killed and 3 others injured. Ju52 was probably a g7e variant, built by Junkers at Bernburg".

.. co w wolnym tłumaczeniu oznacza: January rozpiął 1942 guziki swojego rozporka. Czuł, że wzmaga się w nim twardość. Ciotka Ju leżała przed nim z szeroko rozportartymi skrzydlami. Wiedział, że tym razem musi wylądować precyzyjnie. Jego ostatnie lądowanie było katastrofą: z powodu kłopotu z silnikiem wybuchl w kuchni piecyk Junkersa, zginęło wielu cywili i popsuł się pilot od telewizora..."

Stay Tuned!
Dalszy ciąg w artykule nt. tego zdarzenia, który napiszę, o ile napiszę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze dla formalności - żadna jednostka Luftwaffe nie miała kodu NJ.
NJ+KC to zwykła Stammkennzeichen, indywidualna rejestracja danego egzemplarza samolotu przydzielana w fabryce, nie związana z żadną jednostką. Blok NJ+KA do NJ+KZ należał do samolotów Ju 52/3m od W.Nr.007352 do 007377.
Samoloty te mogły potem trafić do różnych jednostek - w przypadku junkersów tego bloku były to m.in. - jak już zostało wspomniane - KGr zbV 9, 300, 500, 700 i ten asz" 800 oraz TG 3.

Pzdr

Grzesiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie