Skocz do zawartości
  • 0

Klosz lampy motocyklowej


siwy_49

Pytanie

23 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Dodam do swego postu jeszcze jedną informację. Wiele znajdowanych obecnie lamp i kloszy nie było przeznaczonych do jakiegoś konkretnego modelu samochodu czy motocykla. Lampy te produkowano w dwóch celach, po pierwsze, ponieważ było ogromne zapotrzebowanie na części zamienne do pojazdów różnych marek i pochodzenia, pozostających po okresie wojny w prywatnych i państwowych rękach. Wiele miało pobite szkła, urwane lampy i to właśnie do nich robiono reflektory np. w przedwojennych zakładach Marciniaka, ale już pod inną nazwą BZW Warszawa. Po drugie, tak jak i teraz, część pojazdów musiała mieć dodatkowe oświetlenie, np. pojazdy pożarnicze i niektóre ciężarówki miały dodatkowe lampy na dachach. Wiele takich akcesoriów dodatkowych produkowały małe zakłady rzemieślnicze, bo państwowe molochy nie mogły zapewnić dostatecznych dostaw. Dla tego doszukiwanie się konkretnej marki pojazdu czasem sprowadza na manowce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chyba wprowadziłem w bład podając średnice szkła, gdyż szkło mierzyłem od przodu czyli tyle ile wystaje z ramki. Średnica ramki od wewnątrz czyli reflektora to jakieś 16 cm. Żarówka reflektorowa dwuwłuknowa 6V 25-35W firmy Józef Pawlikowski z Częstochowy, paluszek postoju 6V, 5W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie